Pagina's

woensdag 8 oktober 2014

Mijn aanbevolen favoriete handgemaakte producten op Great.ly

 
Great.ly koppelt makers aan smaakmakers
Hierboven vind je mijn aanbevolen favorieten op Great.ly! Great.ly is een super interessante online marktplaats met handgemaakte producten. Wat deze marktplaats zo bijzonder maakt is dat het de makers van de producten koppelt aan smaakmakers. Smaakmakers zijn creatieve merken of persoonlijkheden online die een bepaalde invloed hebben via blogs of social media. Zij zijn constant op zoek naar leuke en unieke producten om te kopen of ter inspiratie. Zij hebben een passie om al het leuks wat ze tegen komen te delen met hun publiek. Een publiek die hen volgt, omdat ze vertrouwen hebben in de smaak van deze smaakmakers. De makers van de leuke handgemaakte producten hebben het moeilijk om op te vallen en hebben er veel baat bij wanneer hun producten worden aangeprezen door smaakmaker. Great.ly faciliteert dit door smaakmakers de mogelijkheid te bieden om een eigen shop te openen met hun meest favoriete producten van de makers die aangesloten zijn.


Je eigen online shop
De bekende blogger en smaakmaker Holly Becker (blog: Decor8) heeft momenteel de meest populaire shop op Great.ly. Het voordeel voor de smaakmaker is dat zij of hij deelt in de opbrengst van ieder product dat wordt verkocht vanuit de eigen shop. Dit geeft de smaakmaker ook echt het gevoel een eigen shop te hebben. Dit heb ik op nog geen enkele andere marktplaats terug gevonden. Etsy was een van de eerste die in 2013 begon met het concept Smaakmakers. Ze begonnen met hele grote smaakmakers, zoals bijvoorbeeld Martha Stewart, die hun meest favoriete selecties van producten op Etsy konden samenstellen voor hun publiek. Nu kan een ieder die een blog of website heeft zich hiervoor aanmelden. Ik kan alleen nergens op Etsy een verdienmodel terugvinden. Wat is dan het voordeel voor de smaakmakers? Ik heb het nog niet gevonden. Al weet ik zeker dat in ieder geval de hele grote smaakmakers er flink aan moeten verdienen. Mocht iemand bekend zijn met een voordeel/verdienmodel voor smaakmakers op Etsy dan hoor ik dit graag. Wat Great.ly zo bijzonder maakt is dat dit platform van makers en smaakmakers duidelijk is gebaseerd op een verdienmodel voor iedereen op het platform.

Onduidelijk toelatingsbeleid
Een shop op Great.ly spreekt mij enorm aan. Het is voor velen toch een droom om een online shop te hebben met leuke producten? Ik weet alleen niet hoe streng een aanmelding wordt beoordeeld. Ik ga het misschien proberen, dus dan zal ik er wel achter komen. Ik vind dat ik best smaak heb en ik heb als blogger een enorme passie om zaken te delen die ik heel leuk vind. Daarnaast kan ik meer ervaring opdoen met de promotie van een shop en het opbouwen van een publiek en kan ik er misschien ook nog wat aan verdienen. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over dit concept.

My featured favorites on Great.ly. A Marketplace where makers en tastemakers work together.

2 opmerkingen: