Pagina's

zondag 21 september 2014

DIY Babyromper met sterren

 
Ik kon heel wat leuke artikelen vinden bij de Hema voor mijn laatste DIY (Do It Yourself) project! Een leuke babyromper met sterren erop geverfd. Een echte blijmaker! Ik heb voor zwarte verf gekozen. Je ziet tegenwoordig steeds meer leuke witte rompers met een zwarte opdruk en het is geschikt voor zowel een jongen als een meisje (unisex is helemaal van nu!). Leuk gelukt toch? Ga je binnenkort nog op babyvisite? Dan is het opleuken van een babyromper echt een aanrader!
 
Het voelt extra speciaal om iets te geven waar jezelf aan hebt gewerkt. Ook voor de (toekomstige) moeder of vader voelt het extra speciaal. Ik heb laatst rompertjes en leggings van de Hema versierd voor mijn zwangere beste vriendin. Ik heb ze gegeven tijdens haar babyshower en het was echt een succes. Ik kreeg zulke leuke reacties van iedereen. Gelukkig kan je het bij mijn donkere huid niet goed zien als ik ontzettend aan het blozen ben ;).
 
Ik had de kleertjes op het laatste moment versierd, want ik ben altijd heel druk (kids, werk, bloggen en nog meer), maar het was zo voor elkaar. En het is echt makkelijk om te doen.
 
Ik heb gebruikt:
1. Een witte babyromper gemaakt van biologisch katoen, Hema
2. Zwarte acrylverf geschikt voor stof, Hema
3. Tamponeerkwasten (makkelijk op maat te knippen), Hema
4. Snijmesje, Boekenvoordeel 
5. Snijmatje, Boekenvoordeel
6. Mijn zelfgemaakt stencil met sterren en hart (als bonus) vind je onder aan dit bericht om zelf uit te printen.
7. Freezer paper, Van Marieke 
 


Dit heb ik gedaan (duur: een half uurtje):
1. Ik heb allereerst het stencil met de sterren uitgeprint.
1. Ik heb de sterren overgetrokken op freezer paper en uitgesneden met het mesje op het snijmatje.
2. Vervolgens heb ik het freezer paper, met de glanzende kant (de plak kant) op de voorkant van de romper vast gestreken (zie foto hier onder).
3. Toen heb ik de sterren voorzichtig ingekleurd met de zwarte textielverf met behulp van het tamponeerkwastje. Niet te dik en 1 laagje is voldoende!
4. Ten slotte heb ik het freezerpapier er langzaam af getrokken. Toen de sterren droog waren, heb ik de stof op de achterkant een paar minuten gestreken (niet te heet!) om de textelverf te fixeren (zo blijft het ook zitten in de was). En Voila!
 
En natuurlijk wel je rompertje leuk verpakken. Dat maakt het echt helemaal af. Ze hebben bij de Hema leuke kartonnen doosjes en tasjes, die je ook nog verder kan versieren als je daar zin in hebt.
 
 Ook leuk! Een sterretje aan de achterkant van het rompertje. Staat super schattig!
 
 
Veel succes! Ik ben benieuwd naar jullie rompertjes. Laat een reactie achter of gebruik #hemaromperdiy op Instagram.
 
Baby onesie with stars DIY

1 opmerking:

  1. vraagje; doe je ook iets tussen het voor en achterpand van het rompertje?
    want anders slaat de verf toch door?

    BeantwoordenVerwijderen